haddon's blog

نگاه: به روز رسانی الگوریتم پاندا گوگل 12 سال پیش راه اندازی شد

12 سال پیش در چنین روزی بود که گوگل آپدیت پاندا را عرضه کرد. این به‌روزرسانی الگوریتم تأثیر گسترده و گسترده‌ای بر SEO و استراتژی‌های محتوا برای سال‌های آینده داشت.

\Users\mohammad\Downloads\1\download (1).png

در اینجا تاریخچه کاملی از به‌روزرسانی الگوریتم Google Panda وجود دارد.


آپدیت گوگل پاندا چه بود؟

Google Panda یک به روز رسانی الگوریتم اصلی بود که بر رتبه بندی جستجو برای 11.8٪ از جستجوها در ایالات متحده تأثیر گذاشت.

 

گوگل گفت پاندا برای کاهش رتبه سایت های با کیفیت ("سایت هایی که ارزش افزوده کمی برای کاربران دارند، محتوای سایت های دیگر را کپی می کنند یا سایت هایی که خیلی مفید نیستند") طراحی شده است و رتبه های بهتری را به سایت های با کیفیت بالا می دهد. ("سایت هایی با محتوا و اطلاعات اصلی مانند تحقیق، گزارش های عمیق، تجزیه و تحلیل متفکرانه و غیره").

\Users\mohammad\Downloads\1\download.png

این الگوریتم رسماً در 23 فوریه 2011 شروع به کار کرد، اما تا 24 فوریه 2011 بود که ما در مورد آن مطلع شدیم.

 

پاندا فقط بر مزارع محتوا تأثیر نداشت. وب‌سایت‌ها در اندازه‌های مختلف، در سراسر صنایع، خشم پاندا را احساس کردند.

 

گزارش‌های متعددی مبنی بر از کار افتادن شرکت‌ها وجود داشت، زیرا آنها سال‌ها به ترافیک گوگل متکی بودند. زمانی که آن ترافیک ارگانیک از بین رفت، کسب و کار آنها نیز از بین رفت.

 

پس از راه اندازی اولیه، گوگل چندین به روز رسانی و به روز رسانی پاندا را به صورت تقریباً ماهانه برای دو سال آینده (9 در سال 2011 و 14 مورد در سال 2012) اعلام کرد. شما یک جدول زمانی کامل و پوشش ما از این به روز رسانی ها را در انتهای این راهنما خواهید دید.

 

یک چیز Google Panda نبود: یک پنالتی. وب‌سایت‌هایی که تحت تأثیر Google Panda Update قرار گرفته‌اند به‌صورت الگوریتمی تنزل داده شدند. این بدان معناست که هیچ یک از کارمندان Google اقدام دستی برای ایجاد رتبه های پایین تر انجام ندادند.

 

برای هر کسی که توسط پاندا ضربه بخورد، احتمالاً پنالتی است. اما گوگل کاهش رتبه بندی یک وب سایت را به صورت الگوریتمی به عنوان یک "جریمه" در نظر نمی گیرد.

 

چرا گوگل پاندا راه اندازی شد؟

هدف اصلی گوگل پاندا محتوای بی کیفیت بود. در سال 2011، گوگل در تلاش بود تا راه حلی برای مشکل مزرعه محتوای خود بیابد.

\Users\mohammad\Downloads\1\panda-robot-60928ec9a427c-768x768.jpg

اگر با این اصطلاح آشنا نیستید، «مزرعه محتوا» وب‌سایتی بود که به نویسندگان آزاد (معمولاً ضعیف) پول می‌داد تا هرچه سریع‌تر محتوای خود را منتشر کنند. تنها هدف این شرکت ها کسب رتبه بسیار خوب در نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی پربازدید بود. کیفیت مقاله معمولاً پایین بود.

 

این رتبه‌بندی‌های بالا به این معنی بود که این مزارع محتوا ترافیک زیادی داشتند. و آنها از طریق تبلیغات نمایشی از این ترافیک درآمد کسب کردند (از قضا، بسیاری از آن سایت ها از Google AdSense استفاده می کردند.) Demand Media احتمالا بهترین نمونه از مدل مزرعه محتوای کلاسیک است. سوئیت 101 مزرعه محتوای بزرگ دیگری بود.

 

جالب اینجاست که بسیاری از مشکلات محتوایی که گوگل در سال 2010 سعی در حل آنها داشت، پس از آپدیت کافئین به وجود آمده بود. گوگل در حال حاضر سریعتر محتوا را خزیده بود و شاخص آن به سرعت رشد کرد. اما همچنین به این معنی بود که برخی از محتوای «کم عمق» رتبه‌بندی برجسته‌ای داشتند.

 

حتی Business Insider مقاله‌ای با این عنوان نسبتاً صریح منتشر کرد: الگوریتم جستجوی Google خراب شده است، زمان بازگشت به Curation است. در TechCrunch، وجود داشت: "چرا ما شدیداً به یک گوگل جدید (و بهتر) نیاز داریم."

 

خوب، در 24 فوریه 2011، گوگل دنیای مزارع محتوا و کل صنعت سئو را تکان داد. گوگل اکنون راهی برای جستجوی سیگنال هایی داشت که سایت های با کیفیت بالا و کیفیت پایین را متمایز می کند.

 

چرا گوگل نام آن را پاندا گذاشته است؟

در مصاحبه با Wired، آمیت سینگال، رئیس جستجوی گوگل، فاش کرد که نام پاندا از کجا آمده است:

 

"خب، ما آن را در داخل به نام یک مهندس نامگذاری کردیم، و نام او پاندا است. بنابراین در داخل ما یک پاندا بزرگ نامیدیم. او یکی از افراد کلیدی بود. او اساساً چند ماه پیش به پیشرفتی دست یافت که این کار را ممکن کرد."

 

- آمیت سینگال گوگل در سال 2011

نام کامل آن مهندس گوگل Navneet Panda است.

 

با این حال، این به روز رسانی در ابتدا به عنوان "Panda" در خارج از گوگل نامیده نمی شد. دنی سالیوان، بنیانگذار Search Engine Land، آن را به‌روزرسانی «Farmer» نامید - تا زمانی که نام پاندا در Wired فاش شد. بنابراین اگر نام کشاورز را در هر یک از پوشش‌های قدیمی ما از پاندا مشاهده کردید، به همین دلیل است.

 

الگوریتم پاندا گوگل توضیح داد: چگونه کار کرد

گمانه زنی های زیادی پس از ورود Google Panda به وجود آمد. بسیاری از آن‌ها امروز نامربوط هستند، بنابراین ما بسیاری از افسانه‌های پاندا را در این راهنما تکرار نمی‌کنیم.

 

در اینجا خلاصه ای از چیزهایی است که در مورد نحوه عملکرد Google Panda و آنچه آن را منحصر به فرد کرده است، یاد گرفتیم.

 

پاندا الگوریتمی بود که روی سایت ها اعمال می شد

مهمترین چیزی که باید در مورد پاندا بدانید این است که کیفیت کلی کل وب سایت را ارزیابی می کند.

 

در اینجا چیزی است که گری ایلیز، تحلیلگر روند وب مستر گوگل، در مصاحبه ای در سال 2016 به موتور جستجو لند گفت:

 

ما در حال حاضر پاندا را به عنوان یک جریمه نمی دانیم، بلکه به عنوان یک الگوریتم اعمال شده برای سایت ها ... یا سایت ها به عنوان یک کل فکر می کنیم.

 

حداقل با نگاه کردن به اکثر صفحات، کیفیت یک سایت را می سنجد. اما اساساً به ما این امکان را می دهد که کیفیت کل سایت را هنگام رتبه بندی صفحات از آن سایت خاص در نظر بگیریم و رتبه بندی را مطابق با آن صفحات تنظیم کنیم."

XML.org Focus Areas: BPEL | DITA | ebXML | IDtrust | OpenDocument | SAML | UBL | UDDI
OASIS sites: OASIS | Cover Pages | XML.org | AMQP | CGM Open | eGov | Emergency | IDtrust | LegalXML | Open CSA | OSLC | WS-I